Бизнесда Маданият

Biznes reja

Маданият

Сиз маданиятни яратмайсиз

Сунъий маданият уткинчидир. Улар компаниянинг вазифаларидан баёнотлари ва коидаларидан ташкил топган, мушакбозликдаги мушакларга ухшашади. Улар сийкаси чиркан, хунук ва худди пластикдан килинганга ухшайди. Сунъий маданият бу буёк. Хдкикий маданият эса — патина[1].

 

Сиз маданиятни яратмайсиз. Улар вакт утиши билан пайдо булишади. Шунинг учун ёш компанияларда маданият йук. Маданият — бу маълум хулк атворнинг кушимча максулотидир. Агар сиз одамларда ҒОялари, тажрибалари билан булишиш туЙҒусини уЙҒОтсангиз ва шу тарика уларга булишиш кукукини           берсангиз, унда биргаликда     фойдаланиш сизнинг

маданиятингизнинг бир кисмига айланади. Агар сиз ишончни такдирласангиз, унда ишонч унинг ажралмас кисмига айланади. Агар сиз мижозларга яхши муносабатда булсангиз, улар какида Ғамхурлик килиш сизнинг маданиятингизга айланади.

Маданият — стол футболи эмас, ишончга кириш эмас ва сиёсат эмас. Бу янги йил   олди базми эмас, ёки жамоавий сайр эмас.   Юкорида

саналганларнинг барчаси объектлар ва кодисалардир, маданият эмас. Маданият бу — каракат, суз эмас.

Шунинг учун бу какда куп ташвишланишнинг кераги йук. Уни жорий килманг. Маданиятни урнатишнинг имкони йук. Виски кам яхши булиши учун узок вакт талаб килади.

Ечим уз вакти билан пайдо булади

“Агар… булсачи?”

“….са, унда нима булади?”

“… учун бизга режа керак эмасми?”

Сизда кали мавжуд булмаган муаммони кал килишнинг кераги йук. Сиз ташвишланаётган купчилик нарсалар кеч качон содир булмайди. Ундан ташкари бугун кабул килинган карор абадий амал колмайди. Ҳозир кабул килинган карор йиллар давомида кучида колиши керак деб кисоблаш окибатида, жуда куп яхши ҒОялар, кизик стратегиялар ёки арзигулик тажрибаларни осонлик билан рад этиш мумкин. Бу айникса кичик бизнеслар учун мутлако туҒри карор эмас. Агар шароит узгарса, карор кам узгаради. Барча карорлар вактинчалик.

Бу боскичда сизнинг тамойилингиз 5 тадан 5 мингтагача (100 мингтадан 100 миллионтагача) аудитория учун белгиланиши кераклиги какида ташвишланиш акмоклик. Товар ёки кизматларни “ердан узилиши” га мажбур килиш шундок кам кийин булган вактда яна кушимчча тусиклар уйлаб

 

Рок-юлдузларни айланиб утинг

Купгина компаниялар уз буш иш уринларига “рок-юлдузлари” ёки “нинза”ларни кидиришади. Бу ахмокона иш.

Сиз рок-юлдузлари билан тулган хонани кандай уддалашни уйлаш урнига хонанинг узи хакида уйланг. Биз хаммамиз ишни ёмон, уртача ёки ажойиб тарзда кила оламиз. Шароит эса ишнинг натижасига купчилик уйлагнидан кура купрок таъсир утказади.

Бу билан, “биз хаммамиз тенг имкониятлар билан яратилганмиз ва рок- юлдузларига мос шароит ёрдамида сиз хар кимда хам унинг юлдузлик имкониятини уЙҒОтишингиз мумкин” демокчи эмасмиз. Купинча, ходимлар узининг салохиятини, уюшмаларнинг “кия” сиёсати, буш бошкарув, буҒиб юборадиган расмиятчиликлар окибатида юзага чикара олмайдилар. Сиз уз компаниянгизни бу кераксиз нарсалардан тозаласангизгина, сиз одамлар хакикатдан хам муносиб вазифаларни бажаришни жуда хам хохлашларини курасиз. Шунчаки уларга имконият бериш керак.

Бу билан эркин тарзда кийиниб келиш ёки “ишга узингининг итингни хам олиб кел” тарзидаги норасмий жума кунини ташкиллаштириш керак демокчи эмасмиз. (Агар булар шундай ажойиб ҒОялар булса, нима учун уни хар куни хам хаётга татбик этмаслик керак.) Рок-юлдузларини ишонч, мустакиллик ва жавобгарлик атмосфераси ураб туради. Бу сифатлар эса, худди одамлар тулик ишлаш учун барча асбобларни олиш, ёлҒиз булиш имконияти, кулай иш жойи ва шу кабиларнинг таъсирида пайдо булади.

Ураб турган шароитни ажойиб килиб яратиш, ишни бажараётган одамларга хурмат белгисидир. Бу улар уз ишини канчалик яхши килаётгани сезилаётганидан нишонадир.

 

Оцените статью
HAQIDA
Добавить комментарий
Яндекс.Метрика