Диккатингизни узгармайдиган нарсаларга каратинг
Купгина компаниялар келажакда “отиб ташлаш” мумкин булган нарсаларга бор эътиборини каратишади. Улар янги кайнок мавзуларга боFланиб колишади. Улар янги трендлар ва технологиялар ортидан боришади.
Бу ахмоклар учун кармокдир. Сиз модага кизикишни бошлаяпсиз, унинг мохиятига эмас. Сиз диккатингизни доимий узгариб турадиган нарсаларга каратаяпсиз, узгармай коладиганларига эмас.
Сизнинг бутун бизнесингиз узгармай коладиган нарсалар атрофида курилиши керак. Одамларни айнан хозир хам кизиктирадиган ва ун йил утгандан сунг хам кизиктирадиган нарсалар атрофида курилиши керак. Айнан мана шу нарсалар инвестиция килишга арзийди.
Amazon.com товарларни тез (ёки текин) етказиб берилиши, яхши ассортименти, яхши шароитда кайтарилиши ва яхши нархларда булишига бор эътиборини каратди.
Япон автоишлаб чикарувчилари хам узининг диккатини доимий узгармас булиб коладиган базавий тамойилларга каратишади: ишончлилик, хаммабоплик, кулайлик. Одамлар уттиз йил олдин хам, хозир хам ва уттиз йилдан кейин хам бу нарсаларга эришишни хохлашади.
37 signals да биз фойдаланилишдаги тезлик, оддийлик, кулайлик ва тушунарлилик каби жихатларга эътиборимизни каратдик. Бундай хохишлар устидан вакт хукмронлик кила олмайди. Ун йил утиб одамлар бир куни уйкудан уЙҒОниб: “Биз бу дастурдан фойдаланиш кийинрок булишини хохлардик” дейиши мумкин эмас. Улар: “Биз бу илова секинрок ишлашини хохлардик” дейишмайди.
Эслаб колинг: мода утиб кетади. Сиз диккатингизни узгармас нарсаларга каратсангиз хеч качон панд бермайдиган нарсага пул тиккан буласиз.